A Travellerspoint blog

Dubai, 15.7.2016

sunny 49 °C

Let s Emirates je fajn, v Dubaji přistáváme v noci, rozloučíme se s našimi spolucestovateli a míříme do našeho taxíku, který nás na letišti čeká. Ten nás veze do hotelu, po pravdě z auta toho není moc vidět a také jsme docela znavení z cesty. Hotel je v pohodě a my uleháme, abychom posbírali energii na zítřejší marathon. Nachází se ve čtvrti Deira - obchodně administrativní část Dubaje. Jedná se o starší zástavbu Dubaje, což ve světě "Dubaj" neznamená historické budovy staré stovky let. Před 200 a více lety zde žili lidé ve stanech, takže historie tu je na jiném levelu.

The flight with Emirates is pleasant, we land in Dubai late at night, we say our goodbyes to our co-travelers and we head to our taxi pick up. The taxi collects us and takes us to the hotel, honestly one can't see much from the taxi, plus we are quite tired. The hotel is fine and we get to bed as soon as we can to get a good sleep for tomorrow's marathon.

Vstáváme vklidu akorát na snídani. Ta je s prominutím královská, neměla jsem ani foťák ani mobil a hlavně jsem to ani nemohla fotit, ale vybral by si tam kdokoli. Já zkouším po ochutnávce ode všeho z jakéhosi indického teplého bufetu, ale jsou tam i palačinky, ovoce, sladké, klasická English breakfast, no prostě fajn. Takže se pořádně najíme a vyrážíme do městě. Než z hotelu nastoupíme do taxíku, tak nás omeje vedro v podobě asi 50 stupňů Celsia. Mimochodem Dubaj je v tomto ohledu mírně šílená. V hotelu je asi 18 stupňů, tak nějak je to i všude jinde "vevnitř", jakoby soutěžili kdo své prostory dokáže víc vychladit a vendu pak šlověka máleš "šlehne". No nic, my míříme k palmě a na té vystupujeme u Atlantisu. Tato část se jmenuje Dubai Marina.

We get up nice and early to be able to enjoy our breakfast. The breakfast is a feast, I didn't even bring my camera or mobile phone, but anyone would pick something they liked here. I am trying to try out all different kinds of things from an Indian buffet, but there are also pancakes, fruit, sweet cakes, the traditional English breakfast, well a good breakfast. We fill up and head into the city. Before we get into the cab outside the hotel we get swept by a flow of hot air, it must be like 50 degrees Celsius. By the way, Dubai is a bit in sane in this respect. The temperature in the hotel is like 18 degrees, and it seems so in other indoor places too, as if they were competing who can cool their premises more and then you walk outside and you nearly die from heatstroke. Anyway we are headed to the Palm and we get off at Atlantis. This part is called Dubai Marina.

Každý si Palmu představuje tak, jak jí vidíme v Google Earth, ale tak samozřejmě z taxíku, ani z Hop on/ Hop off autobusu nevypadá. :)
Takže takhle jí známe jen z internetu, nebo možná jí tak vidí někdo, kdo si zaplatí nějaký vyhlídkový let :)

Everyone imagines the Palm the way we know it from Google Earth, but of course that is not the way it appears from the taxi or from the Hop on/ Hop off bus :) So this is the way we know it from the internet, or someone taking a scenic flight might be lucky to see it this way :)

Ve skutečnosti je tu tam skulinou vidět, že z té dálnice, co vede prostředkem Palmy vedou jakési šlahouny do stran a že jsou na některých domky, některé vypadají, že jsou ve výstavbě. Zeleň a tak nějak celkově zelená barva je tu vzácnost. Ve vzduchu je také jakýsi pískový opar.
Vystoupíme tedy před tou masivní stavbou, nemáme přesný plán, ale je tam stanice Hop on/ Hop off autobusu a tak kupujeme lístky v jejichž ceně je také vstup do Akvárka, proč ne. Nákup vstupenek trvá asi 5 minut, za tu dobu jsme propocení druch, vedro jak v pekle. Takže klimatizované akvárko bude fajn :)

In reality you may be lucky to get a glimpse of the palm leaves as you drive on somewhat of a highway leading through the middle of the palm. You may see houses there, but some parts look like they are still under construction. Nature and green color is sparse. There is a bit of a sand mist in the air too. We get off in front of the massive building, we don't have any particular plan, but there is a Hop on/ Hop off bus stop there, so we buy these tickets that include a pass to the Aquarium, well, why not. It takes us about 5 minutes to purchase the tickets, but in those 5 minutes sweat is pouring down our bodies, it is very, very hot. So an air conditioned Aquarium will be great :)

large_IMG_2569.jpglarge_IMG_2486.jpglarge_IMG_2491.jpglarge_IMG_2508.jpglarge_IMG_2509.jpglarge_IMG_2531.jpglarge_IMG_2538.jpglarge_IMG_2552.jpglarge_IMG_2553.jpg

Akvárko bylo příjemným zpestřením pro Kevina. Zároveň jsme ale došli k závěru, že je to spíše efektně postavené s minimem informací. Takže jednotlivá akvárka nemají moc cedulí, aby se člověk o tvorech v akvárku také něco dozvěděl. Kevinovi se samozřejmě nejvíce líbil "touchpool", kde si osahal různé hvězdice, ale také tzv. Horseshoe crabs, kteří vypadali jako trilobiti z jiné éry naší planety.

The aquarium was a nice treat for Kev. Also we came to a conclusion that they put more effort into design than into the information boards. So the individual aquariums don't have a whole lot of information alongside them. Kev liked the touch pool the best. He could touch different kinds of star fish and also a Horseshoe crab, a creature that looked very much like a trilobite from a different era of our planet.

Po akvárku nasedáme do Hop on/ Hop off busu a vyrážíme na okružní jízdu. Já se hrnu ven, kluci se mnou, protože chceme dýchat ten horký vzduch a vnímat to klima takové jaké je. V autobuse je zdarma konzumace vody, což je rozumné, jinak by asi lidé omdlívali na ulici a padali jak hrušky. Pozorujeme ultra mrakodrapovoou a ultra moderní architekturu celého okolí. Na mě osobně to ale působí smutně.

After the aquarium we get on the bus and we start our tour of Dubai. I want to be outside the doubledecker bus to embrace the heat and the boys follow me out. There is free water consumption on the bus and it is just as well, else people might faint. We admire the modern architecture of the surrounding. But I can't help but have a bit of a sad feeling from it.

large_IMG_2570.jpglarge_IMG_2574.jpglarge_IMG_2575.jpglarge_IMG_2576.jpglarge_IMG_2578.jpglarge_IMG_2579.jpg

Naše první zastávka, kde vylezeme je nákupní centrum (ta jsou zde vlastně turistickou atrakcí), kde se nachází to věhlasné lyžařské centrum. A k němu si to míříme. Představa, že je v této zemi normální, že podchladí halu dostatečně velkou k lyžování pod stupeň mrazu, když je venku výheň je bláznivá. Obzvláště po 14 dnech v Africe, kde lidé řeší a nebo i neřeší problémy naprosto základního charakteru.

Our first stop where we get out is a shopping mall (it being one of the tourist attractions here), where the indoor ski centre is. And that is where we are headed. The idea that they cool down a part of a shopping center to temperatures bellow zero to be able to run a ski resort, when it is boiling hot outside is crazy. It seems especially crazy after having spent two weeks in Africa where people face much more basic problems.

IMG_2581.jpgIMG_2583.jpglarge_IMG_2587.jpglarge_IMG_2588.jpglarge_IMG_2589.jpglarge_IMG_2591.jpglarge_IMG_2595.jpglarge_IMG_2596.jpglarge_IMG_2598.jpg

Naše další cesta míří do staré části Dubaje Burj Dubaj. Z autobusu jsou patrnější starší budovy, nikoli hsitorické, jen to nejsou mrakodrapy, projíždíme také okolo Souku - starého tržiště. Na žádné vystupování není čas. Míjíme také pevnost Al Fahidi poblíž které vystupujeme. Nemůžeme pokračovat v Bus tour, protože bychom asi nestíhali již předem naplánovanou návštěvu Burj Khalifa. Při desorganizovaném vystoupení a naší dezorientaci přecházíme silnici mimo přechod. Obratem nás zastavuje místní policie, mírně se zděsím, protože nevím, co máme čekat a jestli nás to nebude stát jmění a nebo jestli si nás nevezme s sebou někam na stanici. Naštěstí bere naší omluvu a slib, že už budeme dávat pozor a my přecházíme na stranu, kde si myslíme, že chytneme taxi k Burj Khalifě a tak také činíme.

Our journey continues to the old part of Dubai - Burj Dubai. You can see that the buildings are older, not historical mind you, they are just not skyscrapers, we pass along the Souk - the old market place. There is no time to get out. We also pass the Al Fahidi fort which is where we abandon our bus tour. We can't continue because we wouldn't manage to get to our Burj Khalifa planned visit on time. As we got off and needed to cross the street to grab a taxi we don't take a zebra crossing to cross the road. Immediately we are approached by a police man, I am a bit terrified, because we don't know what to expect and if this is not gonna cost us a fortune or if he is not taking us to a police station. Luckily he accepts our apologies and promise not to do this again and we cross the street and hop on a taxi to Burj Khalifa.

large_IMG_2601.jpglarge_IMG_2613.jpglarge_IMG_2615.jpglarge_IMG_2629.jpglarge_IMG_2632.jpglarge_IMG_2646.jpglarge_IMG_2647.jpglarge_IMG_2649.jpglarge_IMG_2651.jpglarge_IMG_2655.jpglarge_IMG_2659.jpglarge_IMG_2663.jpglarge_IMG_2674.jpg

Taxíkem tedy dle plánu a včas dorážíme do okolí Burj Khalifa. Bojíme se, abychom našli ten správný vchod a tak dále, ale vše jde podle plánu a míříme do správné fronty. Menší kontrola a už jedeme rychlostním výtahem nahoru. Je to nevyšší výtah na světě a cestuje rychlostí 10 m/s. Veze nás do 124 patra, kde se také nachází nejvýše položená venkovní rozhledna nebo vyhlídka, položená 452 m nad mořem. Nad ní v 125 patře je nám ještě jedno přístupné patro, toto je již zasklené. Na místě lze pořídit další lístek do 148 patra za další nekřesťanské peníze, no na křesťanství si tu stejně nikdo nehraje, takže to dá rozum. Tak tam nevyrážíme. Návštěvu jsme měli naplánovanou na čas západu slunce, takže máme vyhlídku jak za světla, tak posléze za tmy. Za světla i za tmy tak shlédneme několik představení Dubajské fontány, ta působí z mrakodrapu krásně i když neslyšíme hudbu, která jí doprovází.
Přiznávám se ale, že tento výhled mi také otevřel oči nad krajinou Dubaje. Zde nahoře Vám teprve opravdu dojde, že stojíte uprostřed pouště, za hranicemi Dubaje kde nic tu nic a všude jakési béžovo a žluto. Dalekohledem nebo teleobjektivem vidíme některým "palácům/vilám/domkům" až na zahradu, ty jsou většinou plné palem, dětských hřišť, bazénů a jiných vymožeností, ale za zdmi "paláců" je pusto, silnice a prach. Asi je to dané ročním obdobím naší návštěvy, ale oblohou se táhne opar, vypadá to jako smog, ale prý je to prach a písek z pouště. Jsem tedy mírně zklamaná limitovanou vyhlídkou do dálky, mám na mysli např. že dohled se nanabízí ani na Burj Al Arab hotel, i ten se ztrácí v prachu, o rozpoznání Palmy ani nemluvě. Takže konstrukčně klobouk dolů, v té výši to s námi netřese, ani venku, ani vevnitř, atrakce není nikterak narvaná lidmi, tedy lidé tam jsou, ale je možné se zdržet, jak dlouho chcete, vychutnat si to. Ale výhled člověku také otevře oči, že to bohatství je takové suché, takové umělé a že tam přes tu všechnu modernost cosi chybí.

Our taxi takes us to Burj Khalifa in time enough. We are slightly afraid to find the right entrance, but all goes well and we had to the right queue. There is a decent security check up and then we hop on the speed lift, it is also the highest lift on the planet that travels at the speed of 10 m/s. It takes us to the 124th floor with the highest outdoor observation deck on earth (452 metres). Right above, on the 125th floor is an indoor observation deck, you can also purchase a ticket to the 148th floor, not cheap. We are not going up there for obvious reasons. Our visit was planned for sunset, so we get a view in daylight and we get the nighttime view too. We see a few of the Dubai fountain performances from up high, it looks lovely even though we don't hear the music.
But I have to admit that this view also opened my eyes about the surrounding landscape of Dubai. Here up high you really realize that you are in the middle of a desert, there is nothing beyond Dubai and it is all kind of beige and yellow. You can see some of the mansions/villas/houses up close through the binoculars, you can see their gardens, those are usually full of palm trees, kids playgrounds, swimming pools and other luxuries, but behind the walls of those palaces, there is nothing, roads, dust. It may also be given the season we visited, the sky is also in a bit of a mist, it could be compared to our winter smog cloud, but apparently it's dust/sand from the desert. So I am slightly disappointed by the limited view into the distance, for example, one can't even see the Burj Al Arab hotel, even that disappears in the dust. Not to mention a view of the Palm. So in terms of construction, respect, even though we are so high up, it doesn't seem to shake, not even outside, there are no crowds, I mean there are people, but you can hang around as long as you like, enjoy yourself, but it also opens your eyes that this luxury is kinda dry and somewhat artificial and that there is something missing despite all the modernity.

large_IMG_2678.jpglarge_IMG_2679.jpglarge_IMG_2680.jpglarge_IMG_2683.jpglarge_IMG_2685.jpglarge_IMG_2686.jpglarge_IMG_2687.jpglarge_IMG_2689.jpglarge_IMG_2690.jpglarge_IMG_2692.jpglarge_IMG_2694.jpglarge_IMG_2697.jpglarge_IMG_2699.jpg

V Burj Khalifa kupuji konečně adekvátní suvenýr Víťovi - manžetové knoflíčky s kamínky Swarovski ve tvaru Burj Khalifa.

In Burj Khalifa I finally find a fine souvenir for Víťa - cufflinks for his dance shirt with Swarovski stones in the shape of the Burj Khalifa.

large_IMG_2701.jpglarge_IMG_2703.jpglarge_IMG_2705.jpglarge_IMG_2712.jpglarge_IMG_2713.jpglarge_IMG_2714.jpglarge_IMG_2716.jpglarge_IMG_2717.jpglarge_IMG_2718.jpglarge_IMG_2720.jpglarge_IMG_2729.jpglarge_IMG_2730.jpglarge_IMG_2731.jpglarge_IMG_2734.jpglarge_IMG_2735.jpglarge_IMG_2736.jpglarge_IMG_2740.jpglarge_IMG_2744.jpglarge_IMG_2746.jpglarge_IMG_2749.jpglarge_IMG_2752.jpglarge_IMG_2757.jpg

A teď už jedeme dolů, abychom se mrkli na fontánu i za zvuků hudby. A není to jen fontána, ale i super light show na Burj Khalifa samotné.

And now we head down to see and hear the fountain under the Burj Khalifa. Also we get a great spectacle of the Light show on Burj Khalifa itself.

large_IMG_2763.jpglarge_IMG_2766.jpglarge_IMG_2767.jpglarge_IMG_2768.jpglarge_IMG_2770.jpglarge_IMG_2772.jpglarge_IMG_2773.jpglarge_IMG_2774.jpglarge_IMG_2775.jpglarge_IMG_2776.jpglarge_IMG_2777.jpglarge_IMG_2785.jpg

Ani v noci tu teploty moc nepolevují, skoro bych skočila do té fontány :) Jdeme procházkou okolo fontány a dalších vodních útvarů. Byl to dlouhý den a my ráno brzy vstáváme a frčíme domů, takže si to musíme namířit zpět do hotelu.
Uleháme, ráno dáme ultrarychlou snídani při otvíračce, na letiště máme sjednaný odvoz a těšíce se na poslední fázi cesty domů zase nastupujeme do převelikého Airbusu A380. Zapínáme entertainment, objednáváme si vínko a odpočíváme po naší velké expedici Afrika.

The temperatures don't even drop at night time, I feel like jumping into that fountain :) We go for a stroll along the fountain and some other water bodies with waterfalls. It was a long day and we need to get up early to catch our flight home, so we have to make our way to the hotel.
We go to sleep, we have an ultra speedy breakfast in the morning, we are the first to enter the breakfast rooms as it's still being prepared for breakfast, we have a taxi pickup sorted, all goes according to plan and we board the huge A380 once again. We switch on the entertainment center, order our wine and rest after our big African expedition.

Tato cesta byla další z cest, která měla pro mě osobně veliké kouzlo. Opět jsem vděčná, že proběhla bez jakýchkoli peripetií, za její hladký průběh můžeme vděčit i cestovní kanceláři Marco Polo. Byla plná nových poznání a plná nevšedních zážitků, které si všichni určitě budeme pamatovat navždy.

This trip was another one of those that was filled with magic. I am grateful that all went well and according to plan, we can also thank our travel agent Marco Polo for that. It was full of new experiences and many once in a life time events, that we will all carry in our hearts forever.

Posted by McCaffreyD 05:56 Archived in United Arab Emirates

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.